rosa "ryyyyyyyyyys"

Jag gillar inte rosa, färgen alltså. Har aldrig gjort det, det var lite jobbigt när jag var liten och alltid fick rosa grejer av folk.. Tjejer ska ju gilla (älska) rosa tydligen. Brorsan fick blåa saker, jag älskade blått.. Gissa om jag var arg.

Nu har jag ju en dotter, och det vet ju alla att småtjejer måste dränkas i rosa och volanger och spets, annars blir de lesbiska med rakade skallar och massa piercingar när de blir stora. De flesta som varit hit med presenter har därför köpt rosa kläder. Även de som vet att jag inte gillar det. En person hade köpt grisrosa kläder för hon trodde att jag ändrat mig om rosa nu när jag fått en dotter.. Men nä, det har jag inte.
Det finns massor av fina färger, Isabell har hittills inte haft ett enda rosa plagg på sig men hon verkar må bra för det. Men men, det är som det är. Folk får köpa vad de vill till henne, de kan iaf inte tvinga oss att använda det. :-)

Idag är en slö slappardag. Ska bort till stallet och ge hästarna hö när P kommer hem, annars händer det inte mkt. Kanske ska köra en lr två tvättmaskiner, korgen svämmar snart över.

Nä, en kopp kaffe skulle inte va fel nu..


Förresten så var det fisk på dagis igår, jag ville veta vad för slags fiskrätt så jag frågade Alex vad de fått för fisk. Han tittade konstigt på mig och svarade: Såndär vanlig fisk som simmar i havet..
Jobbigt när man inser att ens barn är smartare än en själv......


Nu blir det kaffe!



Puss

Kommentarer
Postat av: HaNNa

Vi får hitta pengar och åka till Ullared. Jag behöver snart en ny garderob...

2010-02-12 @ 19:03:26
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0