regnig tisdag

Har kört Alexander tilldagis, jag har varit vaken endel inatt pga av huvudvärk igen så vi försov oss lite.. Han var där till 9 iaf. Sen åkte jag ner till stallet och delade av en del av sommarhagen, O måste få komma ut på dagarna menkan inte ha honom men de andra 2.. Försökte ringa stallägaren och kolla så det var ok att ha de i den hagen men hon svarade inte så de får gå där ändå.

Alexander var ganska rolig en kväll förresten! Han har inte varit svartsjuk eller arg på Hampus förut, men i söndags blev han rätt irriterad. Han fick en traktor i present när han fyllde, och den försökte Hampus ta för honom. Han sa till honom flera gånger, för varje gång lät han mer och mer arg.
Tillslut skrek han till mig: Mamma, Hampus stjäl min traktor hela tiden!! Ja, men han vill oxå leka, svarade jag. Alex: Jag vill inte ha nån bebis mer! Jag: Nähä, vad ska vi göra med Hampus då? Alex: Stoppa tillbax honom i magen igen. Jag: Men det går ju inte, det är ju en annan bebis där. Hampus får inte plats. Alex: Han kan ligga bakom den andra bebisen! Jag: Hm, nä jag tror inte att de får plats..
Sen sa han inget mer, han lekte tom med honom efter. :-)

Tur att de håller sams för det mesta, hade varit jobbigt annars..

Kommentarer
Postat av: Carina

haha sött sagt juh! ;) gullungar!

2009-09-22 @ 14:38:16
Postat av: martina

Jag hade svårt att hålla mig för skratt, fast då blev han ju jättesur.. :-) För det mesta är de ganska gulliga mot varann!

2009-09-22 @ 20:40:19
Postat av: Ida

hahaaha...jag dööör! han är så kul...och smart! vet inte hur smart det är att klämma in två bebisar i magen men såå smart och påhittig för att va 4 år...ler...haha...

2009-09-23 @ 11:20:55
URL: http://www.nogg.se/idaeriksson
Postat av: Carina

Tur det! ;)

2009-09-25 @ 05:56:04
URL: http://jimotheosmamma.blogspot.com/
Postat av: HaNNa

Jag håller med Ida, Alexander är riktigt smart. Han tänker väldigt mycket.



(Fredrik erkände lite tyst att han hade lika roligt som Alexander i tisdags, förresten...)

2009-09-25 @ 08:25:14
URL: http://malumbub.blogg.se/
Postat av: martina

Jo, lite FÖR smart ibland... Haha



Fredrik är välkommen fler gånger om han känner för att leka, Alexander blir nog nöjd! :-D

2009-09-25 @ 10:39:47
URL: http://supertinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0