pinsamt!

Vi var ju i stan i fredags med Stina och hennes son. När det var dax att åka hem gick vi till bilen och lastade in våra grejer. Dåupptäckte jag att påsen från lindex med Alexanders vantar var borta. Han hade burit påsen själv från lindex till edel, där sprang han och Rasmus direkt till leksakerna så jag misstänkte att den var kvar där. Bara att gå tillbax igen då, som tur är så låg den där. Stod en tjej och hängde upp barnkläder så Alex berättade för henne att han glömt påsen. När vi skulle gå säger han till mig: Mamma, vad PINSAMT att glömma påsen här! Normal kommentar från en 4åring?! :-D Tjejen skrattade en del, och blev ganska förvånad när jag sa att han bara är 4 år. Stort ordförråd..
Sen blev han arg på P en kväll, han gick ut ur sovrummet och glömde stänga dörren. Alex vill ha mörkt när han ska sova. Jag hörde att han gick ur sängen, och ropade att han skulle lägga sig. Han svarade med väldigt arg röst: Men Pierre glömde stänga dörren för helvete!!
Sen stängdes dörren och i soffan satt jag och P och gapskrattade.. Barn ska ju inte svära, men den kommentaren var omöjlig att bli arg på.


Idag är det skitväder här, blåser för fullt. Får se om vi går till stallet en sväng lite senare. Ska ev rida en sväng i paddocken ikväll, men får se hur mina fogar är idag... Har ju haft rätt ont i de i veckan. Har en del päron och plommon som jag måste göra nåt av oxå, vet inte riktigt vad jag ska hitta på med det.. Får kolla runt på nätet efter bra recept.

Nu får jag nog göra nån nytta här hemma, skulle behöva duscha oxå.. Fast det är ju onödigt eftersomm jag ska till stallet sen..

Får väl börja med tvätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0