nästa unge...

Inatt fick Hampus maginfluensa.. Han var lite varm när jag la honom, men inte så varm så det behövdes alvedon. Han sov oroligt, låg och gnydde, så jag väntade på att han skulle vakna. Vid 12 satte han sig upp i sängen och slängde nappen, tog med honom ut i köket för att ge honom alvedon och vatten. Då spydde han. På hela mig.. Var bara att klä av sig och ställa sig i duschen. Sköljde av Hampus snabbt oxå, han var glödhet och jättelessen. Fick iaf i honom alvedon och vatten, så han piggnade till efter en stund. Han somnade runt 2 igen, men sov oroligt. Idag har han inte spytt, men han har lite feber. Han har ätit lite välling, gröt och saftsoppa. Hoppas han piggnar till snart.

Idag har P rivit det gamla taket i hallen, och fått upp reglar till väggar och tak. Så skönt att det händer nåt. Har bestämt hur jag ska ha det i hallen sen, timmerväggen ska laseras vit, den biten där timmret är dåligt blir det tegel ist. De andra väggarna blir det en vit tapet med flyghavre på, skitsnygg! Taket blir vitt med mörka bjälkar, golvet blir trägolv, precis innanför dörren blir det klinkers. Väggen mot magasinet blir det garderober på sidorna, i mitten blir det en byrå eftersom vi måste ha ett fönster där. Trappan ska laseras vit, och ist för räcke blir det rep. Längtar tills jag kan börja!


Nu är det nog dax att börja med maten, börjar bli ganska hungrig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0