Maginfluensa..

Alexander fick feber i går eftermiddags. Han var jättehängig och ville inte äta nåt. Vid fem skulle jag till stallet, så brsorsans tjej och syster skulle va barnvakt. Jag var borta en timme ungefär, och det hade gått bra. 10 min efter att jag kommit hem spydde Alex. I Catharinas knä... Mindre trevligt. Han mådde lite bättre efter, åt lite smörgåsrån å drack lite vatten. Gav honom ipren och la honom vid åtta, han somnade direkt. Sen vaknade han nån timme senare, jätteledsen och hade ont i huvudet. Ringde sjukvårdsrådg, jag skulle ge honom alvedon för att få ner febern och få huvudvärken att släppa. Fick i honom alvedonet och la honom igen. Han somnade ganska snabbt igen, för att sedan vakna vid tre, alldeles glödhet och skakade.. Gav honom ipren igen, sen gick det bra en timme tills han spydde ner min säng. Tvättade Alex och bytte lakan, sen fick jag sova ända till sju när Hampus vaknade. Hoppas det inte blir nåt mer nu, han är ganska pigg än så länge.

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost, sen blir det väl att tvätta lite igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0