Fy vilken dag!!

Vaknade iaf i tid för en gångs skull, men sen gick det inte lika bra.... På väg till dagis small ena däcket på bilen, jag har bytt däck förut men har ingen lust att göra det när jag är gravid å har foglossning.. Pierre var hemma utan bil, de flesta andra jobbar. Hade tid hos vet i Töreboda 40 min senare för att avliva en sjuk råtta, så jag var lite stressad. Ringde hem till några som jag vet inte jobbar för tillfället, de bor dessutom mindre än en km från där jag stod. De låg och sov och hon svarade andra gången jag ringde. Jag talade om att jag fått punka, och att jag skulle till veterinären och undrade om hennes sambo kunde komma och hjälpa mig för jag fick inte tag på nån annan. Hon svarade att han sov för de hade kommit hem sent så han orkade nog inte komma och hjälpa mig.. Schysst. Fick ringa min mamma på jobbet ist, så hon fick kasta sig iväg hem till oss. Sen fick P köra tillbax henne till jobbet, åka till mig och byta däcket. Jag slängde över Hampus stol i mammas bil och kastade mig iväg till vet. Var där några minuter för sent, men det var ingen fara.
Blir lite lagom irriterad på att vissa inte orkar hjälpa till, nu vet vi vad vi ska svara om de skulle behöva hjälp eller skjuts nån gång...

Åkte hem efter tboda och försökte ta det lugnt en stund.. Hämtade Alex på dagis efter lunch, sen stan för en fika å så vidare till mvc. Allt var bra med magen, hjärtljuden låg på 144 och sfmåttet 22. Lite under medelkurvan, så den är väl inte så stor ändå.

Hemma igen blev det lite mellanmål, sen gick jag och barnen till stallet. O haltar inte längre, ska kolla om jag kan ha honom och S i en annan hage ett tag så han slipper bli jagad av en av de andra hästarna. Risken är stor att han blir halt igen om han måste gå med de, och han behöver få komma ut på dagarna.

Nu måste jag sätta fart med maten.





Kommentarer
Postat av: Linda

ja man märker vilka man inte ska ställa upp för o vilka man ska ställa upp för. men ibland är det jävligt svårt att säga nej i varje fall!! man ska vara sten hård egentligen =)

2009-09-21 @ 19:43:03
Postat av: Carina

Sikken otur verkligen med punka och tid man måste hålla liksom... tur du var ute i lite god tid då ändå.

tråkigt att inte kunna få hjälp.! men då vet du, till den gången de skulle behöva en hjälpande hand liksom...

2009-09-22 @ 14:45:35
URL: http://jimotheosmamma.blogspot.com/
Postat av: martina

Blev helt paff över att hon svarade så, ok att man är trött men om nån ringer och behöver hjälp och inte får tag på nån annan så hjälper man väl till? ANser jag iaf.. Nä, de lär inte få nån hjälp av oss..

2009-09-22 @ 20:50:10
Postat av: Carina

Tråkigt! klart man hjälper till, alla ä ju olika dock, t'nk en annan som gör allt för å hjälpa vännera. Man vill ju inget hellre, är sån av naturen. Men alla ä ju inte det tyvärr...

2009-09-25 @ 05:57:41
URL: http://jimotheosmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0