jag och pensionärsmaffian

Tänkte vara smart och handla på morron, innan det blir massa folk i affären. Jättesmart, om det inte varit för alla pensionärer som fått samma tanke.. Inget fel på de så, men när de står och blockerar varorna i flera minuter för att hitta billigaste alternativet, då är det jobbigt. Allra jobbigast är det när det glömt skruva upp ljudet på hörapparaten, de hör inte att jag står bakom och säger "ursäkta, jag ska bara.." Jaja, vi kom ju hem med det vi skulle iaf.

Passade på att springa in på jysk oxå, behöver en spegel till hallen. Har sett en spegel där tidigare,  med antikvit ram. Den är skitsnygg, men jag tror inte att den kommer passa in i hallen, så det blev en svart ist. Kanske kan köpa den vita oxå längre fram, har ju övervåningen kvar.

Kollade rustas hemsida nyss, hittade tapeter till vårat sovrum. Ska kolla hur de ser ut i verkligheten oxå, men tror det blir de iaf. Fast det är ju ett tag kvar innan det är klart att tapetsera uppe.


Nu tjatar Alex om mellanmål, bäst att fixa nåt. Antingen växer han så det knakar nu, lr så har han en gigantisk binnikemask i magen.. Hoppas på det första. :-)


Vaknade förresten med nackspärr idag, inte blev det bättre av att vara ute i kylan heller... :-( Hittade inte min vetekudde, men tillverkade en egen med ris i. Har gått omkring med den i 2 timmar på nacken nu, tog även 2 alvedon förut så nu börjar det kännas bättre. Vetfan hur jag ska kunna mocka sen men det får lösa sig på nåt sätt..

Ha en fortsatt trevlig dag, det ska jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0