ikea!

Kom iväg strax efter tio igår, tog sin lilla tid att få in barnens stolar i bilen. Men till slut gick det. Väl framme rusade vi igenom första halvan, vi var hungriga så restaurangen var vårt mål. Barnen åt köttbullar och vi vuxna tog nån kryddig biff med mos. Smakade helt ok.
Sen var det dax att shoppa! :-) Min kusin kom dit med sina barn, så de, mamma och mina ungar gick till barnavdelningen och lekte medans jag och pappa fortsatte till garderobsavdelningen. Hade bestämt mig för vita garderober med skjuvdörrar, men fick se en annan garderob som jag bara måste ha! Så det fick bli den. Mörkgrå, med vanliga dörrar, en 100 bred och två st 50 breda. Tog de på hemkörning så 4 november kommer de.
Sen köpte vi även en toasits i samma färg som badrumsmöblerna, 2 vita korgar till hallen, 2 plastbackar till barnens leksaker, galgar, en cerise (:-O) mysdress till mig, 3 kuddar och ett täcke, 2 ikearåttor, 2 hatthyllor, 1 skohylla, och säkert nåt mer som jag inte kommer ihåg nu.
Skulle även ha en bänk av nåt slag till hallen, helst med förvaring under. Hittade inget på ikea så vi stannade till på jysk oxå. De hade en skitsnygg bänk med dyna och 3 korgar under, en sån blev det och en hög smal möbel med 3 korgar. Fanns vit och svart, tog svart för vit kan nog bli opraktisk i en hall.. Sen var det fullt i mammas lilla bil! :-)
Kom hem vid fem, bägge barnen somnade på hemvägen.. Jag stack ner till stallet direkt medan de andra bar ur grejerna, sen hem och kastade mig i soffan. En stund iaf, var ju tvungen att bygga ihop lite möbler oxå!

Fick faktiskt lite gjort i hallen på kvällen, målade sista biten korktapet som var omålad, och målade ett andra lager på resten. Satte upp 3 våder tapet oxå. Ska försöka hinna lite mer ikväll.

Nu ska jag hämta in lite mer ved, sen göra mig klar för att åka. Ska lämna Hampus till mamma sen åka till Götene en sväng, skulle visst va körtävlingar där idag.


Ha en trevlig söndag!


Kommentarer
Postat av: Carina

Vad lyckat! kul med nya möbler. För oss får det bli ikea tripp snart med, fick massa bidrag till theos rum i present på dopet.

Vad sent ni får garderoberna hemkörda! när vi tar hemkörning från ikea kommer de samma dag! Och vi bor flera mil från ikea vi med...

2009-10-11 @ 21:03:25
URL: http://jimotheosmamma.blogspot.com/
Postat av: martina

De kunde inte köra hem de tidigare, fullbokat.. Fast det är inte riktigt klart i hallen än så det gör inget! :-)

2009-10-11 @ 22:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0