hatar

Alexander går på dagis 4 dagar i veckan, 8.30-12.15. Helt värdelöst! Först är det stressigt som fan på morron eftersom A är jättetrött, jag är ännu tröttare för jag måste upp å kissa ca 4 ggr/natt, och så blir vi osams.. Sen avskyr han att äta på morron, kan ta en halvtimme att få i han en halv macka.. Och han behöver äta frukost för sen får han ingen mat förrän lunch. Sen ska 2 ungar ha på sig en jäkla massa kläder, den lilla ungen hatar att bli påklädd så då blir vi osams.. Oftast kommer vi typ en halvtimme försent till dagis.
Efter lämning åker jag och lilla barnet hem, vi hinner leka lite, byta blöja och äta innan det är dax att åka till dagis igen. Förhoppningsvis håller sig lilleman vaken på väg dit, inte bra när han somnar.. Hämtar Alex och åker hem igen. När vi kommer hem är det bara att lägga Hampus, har han då somnat till i bilen på väg till dagis blir det inte skoj. Då tycker han att han har sovit klart, sen på kvällen är han skittrött och asgrinig...
Varenda dagisdag är en enda stressig förmiddag, Alex behöver vara på dagis och få leka, men frågan är om det är värt alla bråk? Står ju i kö för en plats hos grannen som är dagbarnvårdare, hoppas det dyker upp en snart. Skulle underlätta en hel del.


Idag var jag till jysk och hämtade spegeln till hallen, och tyg. Ska åka till svärmor så hon får sy nån dag. Funderar på om vi ska åka till Skövde på fredag, fast det beror på om vi har bil då.. Våran havererade i morse.. Står på verksta nu, hoppas de fixar den snabbt.
Nä, nu får jag nog ta och väcka Hampus, han har sovit ett tag nu.



Kommentarer
Postat av: HaNNa

Helt sjukt jobbig personal som inte kan rätta sig efter gällande regler. Kommunen har ju sagt att ni har rätt att ändra tiderna.

Men om de nu vägrar samarbeta, så kanske det är lika bra att ha A hemma då. Så mår du förhoppningsvis bättre. Och så får han väl ha lite lekträffar istället. Han är ju faktiskt väldigt väl-lärd för att vara 4 år.

2009-10-14 @ 19:27:35
URL: http://malumbub.blogg.se/
Postat av: martina

Ska ringa kommun imorrn igen och kolla med de, kan de inte ändra våra tider så får han vara hemma. Lite tråkigt men jag orkar inte stressa som en idiot 4 förmiddagar i veckan.. Får åka in till öppna förskolan emellanåt ist.

2009-10-14 @ 19:56:26
Postat av: HaNNa

Ja, det känns ju inte värt att du sliter ut dig så att dina tre barn inte kan ha en pigg mamma bara för att dagis inte vill ändra sina tider och för att en stallägare inte kan sköta sitt ansvar eller ta tag i problem i sin konflikträdsla.

2009-10-14 @ 22:49:21
URL: http://malumbub.blogg.se/
Postat av: Carina

vad har han för tider på´dagis? hur många timmar är han där?

jim går 4dar i veckan, 25timmar per vecka får han gå. typ mellan 9 och 15 mån till torsdag. tycker det är många timmar, ibland hämtar jag direkt efter att han ätit lunch och åker iväg me barnen till öppna förskolan lr ngt sådant.

2009-10-29 @ 23:39:56
URL: http://jimotheosmamma.blogspot.com/
Postat av: Carina

nä men ser ju tiderna nu, du hade ju skrivit det. haha. blåst man är.. ;)

förstår dig då, jag hämtar jim ibland runt 12 efter lunch om vi ska åka iväg och göra ngt annat, och då hinner man bara hem, äta frukost och typ byta blöja på lilleman ja.. men vi har dagiset på andra sidan vägen så för min del är det oki, inte massa med bilåkande innan lr så. lite lättare för mig då :)

2009-10-29 @ 23:43:47
URL: http://jimotheosmamma.blogspot.com/
Postat av: silly

ja hatar allt o alla, ja e emo xD haha

2009-10-30 @ 00:08:37
URL: http://sillyhilton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0