hängig

Snorig, huvudvärk, molvärk i ryggen... Usch, vill bli pigg nu.
Har utsläpp denna veckan, A fodrar på morron så släpper jag ut. Sen tar jag in hennes på em, mina får då hö i hagen. På kvällen är det A:s tur igen, hon tar in mina och kvällsfodrar. Hoppas det kan bli bättre ordning framigenom, det hänger ju lite på de andra oxå. De betalar fortfarande för sina platser, men vet inte om de ska ha sina hästar där.. Bra om de kunde bestämma sig kanske, kan ju finnas andra som behöver plats. Nästa vecka har det förhoppningsvis löst sig.

Har varit helkass på att fixa vettig mat nu på ett tag, har ingen lust.. Känns bara tråkigt, mår ju illa till och från på kvällarna fortfaqrande. Inte så kul att laga mat och inte kunna äta. Har ändå gjort ordning mat eftersom barnen måste äta, men det har blivit mkt korv å köttfärs.. Idag blev det iaf en fläskköttgryta, T ville ha recept så jag får väl försöka orda det. Har som vanligt inga direkta mått, man får ta i lite i taget så blir det bra.

Du behöver:

grytbitar av fläsk
köttbuljong
lök
vitlök
vitkål
rött äpple
curry
creme fraiche
grädde
soja
pepparmix
salt
 

Iaf, börja med att stek grytbitar av fläsk. Till 4 pers bör det räcka med 400-500 g. Häll över i en gryta när de fått färg runt om. Häll över vatten så att det täcker köttet, och i med buljong, 2-3 tärningar. Lock på och koka ca 20min. Skär 1 lök i klyftor, och hacka vitlök i små bitar, 1-4 klyftor. Stek några minuter i stekpannan. 
Strimla vitkål, och hacka äpple, ner med det i stekpannan och häll på curry. Stek några min till, tills vitkålen blivit mjuk.
Ner med allt i grytan till köttet, häll i en skvätt grädde, några msk creme fraiche, smaka av med salt, curry och pepparmix. Jag hade även i lite soja för färgens skull. Red grytan med mjöl, koka en stund och servera sedan med potatis eller ris.


Imorrn blir det spagetti med baconsås, onsdag lax och potatis med kall sås, torsdag kyckling av något slag och fredag kebab. Inte pizzeriakebab alltså.. Helgen får vi se vad det blir. Har iaf massa mat i frysarna, måste se till att rensa lite där nu. Ganska onödigt att handla massa hela tiden när vi faktiskt har massa mat.

Nä, nu ska stänga ner här och försöka sova. Somnade sent igår,  behöver sova ikapp....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0