idag är det dax!!

Hästflyttardagen är här! O får åka transport dit, han har ju lite svårt att gå stackarn.. Scotty får vi se hur det blir, antingen kommer nån hit och rider bort honom eller så går jag med honom. Får ju tyvärr massa sammandragningar så fort jag sitter i sadeln annars hade jag ridit själv.
O börjar nog känna sig bättre, igår försökte han rusa rätt igenom mig när jag öppnade till honom, sen gjorde han sitt bästa för att göra flisor av boxdörren när den var stängd.... Blir spännande att försöka hålla honom inne en vecka till...

Alex är numera hemma från dagis, dels för att jag inte orkar köra och dels pga av svininfluensan som cirkulerar i ullervad tydligen. Så han blir väl hemma ett tag till.

Hampus nya stol är monterad i bilen förresten! Blev skitbra, var osäker på lutningen först men tillslut blev det bra. Han sitter mkt bättre i den än i duoflexen, och huvudet ramlar inte ner när han sover. Nu satte jag Hampus stol bakom förarsätet, sen när bebis kommit kan jag ju sätta H i mitten bak och bebis i fram. Eller så får alla sitta i bak, får se vilket som blir bäst.

Lillskiten har 3 tänder på väg, alla 3 är precis på väg att spricka igenom.. Han är inte samma glada Hampus han har varit tidigare.. Måste göra ganska ont. Hoppas de kikar fram snart, sen kan han bitas rejält med sina 11 tänder. :-) Var förresten på 4årskontroll med Alex i fredags, gick superbra! Han klarade lätt alla tester, även de som enligt henne var lite svårare som många barn inte klarar. Min smarta kille, han måste ju brås på mig, eller?? :-D I fredagskväll öppnade han pizzeria här i vardagsrummet, han radade upp bunkar, grytor, stekpannor, vispar, stekspadar, kassa-apparaten och 2 telefoner. Sen var det bara att beställa! Fast lite dyrt var det, 100 kr för en kebabrulle.. Hehe
I går såg vi på dansbandskampen, Alex hade sin leksaksgitarr och dansade å spelade.

Nu är det Mora Träsk på teven, han kan alla låtar utantill.. Även Hampus börjar bli intresserad av musik, han sitter som ett litet ljus på golvet å tittar.


Nu ska jag ut å försöka lokalisera en lammstek i frysen, dagens middag. Sen är det väl dax att förbereda lite lunch å sen sticka ner till stallet.

Hoppas ni får en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0