farbror scotty :-)

Min lilla gubbe har fått en ny uppgift här i livet, att skydda Lotta från allt ont. I detta fallet är det onda en 3årig vallack som vill vara mer än kompis med L. Så nu ser S till att hålla sig mellan de 2 så att inget föbjudet inträffar.. Duktiga skrutthäst!
Igår tog jag ut O för en promenad, ojoj vad han stapplade... :-( I gräset gick det ganska bra att gå, men på övriga ställen ville han knappt röra sig. Åkte dit idag igen för ännu en promenad, antog att det skulle bli samma stapplande igen. Men idag var han som en helt annan häst! Lite ömfotad i stallet, men ute var det inga problem! Hoppas att det fortsätter åt det hållet nu!! Han får fortsätta stå inne några dagar till, med en kortare promenad om dagen. Sen får han börja gå ut halva dagar till att börja med, ut på morron å in vid middagsfodringen. Blir han bara bättre nu så går det att komma igång med körningen lite lätt, då kommer han att tappa vikt snabbare vilket innebär att fötterna mår ännu bättre. Så nu håller vi tummar och tår för att han blir bra!!

Allt funkar förresten toppen i nya stallet, hästarna trivs och jag trivs. Mina fogar har blivit mkt bättre tack vare all hjälp jag får i stallet, har mkt att mocka igen nästa år känner jag.. :-) Ska försöka att inte köra på som förut igen bara för att jag inte har ont nu, risken är väl stor att jag hamnar i smärtträsket igen.. Bara att jag har lite svårt för att vara så där hjälplös och behöva massa hjälp i onödan.. Men jag ska försöka hålla mig lite lugt och tänka på vad jag gör.


Igår var jag och mamma i stan och handlade lite grejer till barnens paketkalender. Har slått in det vi köpte igår, fattas några grejer innan den är klar. Mest massa smågrejer, men för grabbarna spelar det nog ingen roll. De tycker bara det är kul att få paket!


Nä, nu kommer snart P och A hem, dax att börja med maten.

Kommentarer
Postat av: HaNNa

Jag lär åka iväg några gånger nästa år, på både semester och skoläventyr, så då får du mocka igen dig lite! lovar

2009-11-25 @ 21:18:52
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0