Sjuk hund

Har varit hos veterinären med vovven idag. Imorse när vi gick upp så låg han och kliade sig på nosen, plötsligt skrek han till så jag gick och kollade. Han hade ett litet sår på nosen, inte stort alls men jag ringde jourvet iaf. Fick en tid 10.40, så det var bara att åka direkt. Innan vi åkte tvättade jag av honom lite snabbt, han luktade illa så jag trodde han rullat sig nåt. Veterinären kollade på honom och provade febern. 40,2, hundar ska ha runt 39. Sen hittade vi ett till litet varigt sår över ögat, + att han är svullen på kinden. Hon konstaterade att han har stafylokocker i huden, hade vi inte åkt in idag så hade hans kind antagligen varit en stor sårig, geggig sörja imorrn.. Hundar kan få det tydligen när det är varmt, deras immunförsvar orkar inte riktig ta hand om bakterier då. Det som luktade var inte skit, det var hans kind..
Han fick 2 sprutor av veterinären, sen fick jag även recept på mer medicin. Blir han inte bättre om några dagar får jag ringa henne så får vi starkare medicin, men hon trodde att det skulle bli bra iom att vi åkte in i tid.
Han mår inte bra stackarn, går in i matkällaren och lägger sig på dagarna där det är svalt.


Igår fick vi ett lass sand, så Pierre satte igång att fixa sandlåda. Under tiden åkte vi till mamma och badade. 30 grader i vattnet, underbart skönt! När vi kom hem var sandlådan klar, så där sitter Alexander och gräver nu.


Nu ska Hampus få lite mat, sen ska vi åka till mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0