blöt skogspromenad

Skulle ju hitta massa kantareller idag, fick ihop till en kantarellmacka.. Dessutom blev vi sjöblöta, det spöregnade. Tror att jag ger upp plockandet, P får åka själv i fortsättningen.


Igår var jag, barnen och mamma i skövde. Jag skulle in på babyproffsen och kolla lite syskonvagnar, svårt när man ser en annons hur vagnen är att köra. Slutade med att jag bestämde mig för en ny vagn... Jag som alltid sagt att begagnat duger bra, köpa nytt är onödigt ju.. Fast å andra sidan har jag ägt 5 barnvagnar och inte en enda av de har varit ny, så det kanske är på tiden att ändra på det.
Emmaljunga kommer med en ny modell senare i höst, en liten och smidig vagn för att vara syskonvagn. Dessutom kan man ha barnen vända mot sig även i sittdelen. En ny vagn kostar ca 7000 inkl en mjuklift, inte så farligt pris ändå. Har hittat föregångaren till den vagnen på blocket, då ligger de på 5-6000, begagnade.. Känns inte så fel att köpa ny då. Så nu blir det till att spara! Tur att vi fyller år snart, sen kommer ju förhoppningsvis tomten med trevliga kuvert oxå.


Kom att tänka på förut att det var längesen jag åt kebabrulle, nu kan jag inte få det ur huvudet! Ska se till att P sticker in och hämtar det om en stund. Undrar vilken pizzeria man ska våga äta på bara..... Men rulle måste jag ha iaf, annars blir jag nog galen!


Nu börjar Hampus bli så där härligt gnälltrött, får försöka roa honom ett tag. 40 min kvar tills han ska i säng. Storebror sover hos mormor inatt, annars brukar han kunna roa lillebror ganska bra.

Nu ska jag försöka få P att hämta mat om en stund..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0