Stina!

Blir det bättre så här då?

½ paket torsk
2 laxbitar
en morot i skivor
2 dl skuren vitkål
5 cm purjo
10-15 frysta broccolibuketter, delas i mindre bitar
3 nudelplattor
4 msk creme fraiche

Jag mäter aldrig när jag lagar mat, skitsvårt att förklara för andra när de vill ha recept.. Detta är väl på ett ungefär hur mkt jag använde.


Igår blev det lite mer lättlagad mat, fläskfilé i sås och potatis. Skivade köttet och stekte det i stekpanna. Vispade ihop 3 dl grädde, 2 dl mjölk, ca 1 dl creme fraische, ½ dl mjöl, 2 msk senap och kryddor ( buljong, salt, pepparmix, chili) i en skål. La köttet i en gryta och hällde i mjölkblandningen. Kokade på låg värme i ca 20 min. I med soja för färgen och smaka av med mer kryddor. Klart!


Idag har jag och barnen varit med mamma till veterinären med hennes katt. Gick bra, uvi förmodligen så hon fick medicin. Alexander är inte bra än så resten av dan har vi bara suttit hemma å slöat.. Rätt gött iof. Hämtade jotexpaketet oxå när vi ändå var ute å åkte, så nu har jag nya gardiner i köket. Skitsnyggt!
Stressade ner till stallet vid fyra, då hade min jättegulliga medryttare mockat och gjort ordning maten till båda 2. Så det var bara att snacka lite skit en stund innan jag halkade hem igen. Väl hemma lyckades jag övertala P om att hämta pizza, gott!

Imorrn är det kalas för pappa å brorsan. Ska baka en kaka på dan innan vi ska dit, bror ville hellre ha det än tårta..
Nu är det nog dax för lite alvedon till Alex igen... Suck.

Natti

Kommentarer
Postat av: Stina

Tack! :D Hur stora laxbitar då? 2 filéer?? ;) Nej jag antar att du har såna små portionsbitar som man köper? ;) Men man kanske kan ta bara lax om man har gott om det? Så slipper man dela filéerna....

2009-01-25 @ 09:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0