Puré

Idag ska Hampus få prova på lite majs/potatispuré till lunch. Fick några burkar av C, testar med de innan jag börjar göra egen mat. Måste få ordning i frysen oxå, får inte in nånting där annars. Tror att det finns plats i den andra frysen så jag får lägga en del där.

I måndags när jag kom hem från sjukhuset fick jag för mig att någon varit inne i huset... Fick panik och ringde min ena bror som kom hit. Han tog med sig hunden och ficklampa å kollade så att alla fönster var hela. Det var de, så nä de kom in vågade jag mig upp på övervåningen för att kolla. När jag tryckte på strömmen där uppe drog radion igång på högsta volym, höll på att ramla ner för trappan, blev livrädd. Det var självklart ingen där, å alla fönster var haspade inifrån.
Hunden var ju hemma oxå när vi var iväg, kan inte tänka mig att man går in i ett hus där det står en 50kilos hund å skäller..

Slutade iaf med att mamma ringt till min andra bror å bett honom sova här, så det gjorde han. Han fick en matlåda att ta med till jobbet som tack, korv å mos.

P fick ta tåget hem igår, hans rygg klarade inte av att jobba... Lyfta 60kilos glas med en halvkass rygg är väl inte det bästa. Han fick en akuttid till vårdcentralen och var in dit idag på morron, men de vet inte va det kan vara. Blir väl sjukgymnastik i väntan på magnetröntgen.


Min stora kille ligger på golvet å ser på tv nu, å den lilla sover i vagnen. Jag har precis druckit en kopp kaffe. Funderar på om jag ska springa ut å kolla om posten kommit. Har ju lådan tvärs över vägen, nära å bra.




Kanske blir några mer rader senare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0