Idag

Gick upp halv åtta, åt frukost och körde Alex till dagis. Väntade kvar i ullervad tills affären öppnade så att jag kunde ta ut pengar till hovslagaren. Halv elva gick jag, Hampus och Mozart ner till stallet. Hästarna var uppe hos oss så jag tog med O på vägen. Hovslagaren kom lite senare än vad han sa, så när han var klar fick jag springa hem, slänga in Hampus i bilen och kasta mig iväg till dagis. På em kände jag att jag var tvungen att göra nåt, så jag tog med mig Hampus och gick ner till stallet. Blev kvar i nästan 2 timmar.. Under tiden hann jag fundera ut vad vi skulle äta: fisksoppa med nudlar. Alldeles egenpåhittad :-) Den blev jättegod och jag gjorde såhär:

½ paket torsk
2 laxbitar
en morot
lite vitkål
purjo
broccoli
nudlar
creme fraiche

Koka fisken i vatten med lite fiskbuljong. Koka i en annan gryta morötter och vitkål. Dela sönder fisken när den är färdigkokt, och häll i morötterna och vitkålen i fisken. Släng i purjo, broccoli och nudlar, koka tills nudlarna är klara. Krydda och rör i några skedar creme fraiche. Jag kryddade med persillade, chilimix, muskot, aromat och salt. Den blev supergod!

Imorrn ska jag lämna Alex på morron, sen åka å handla lite. Måste köpa hästmat och brodd oxå, blir lite halt för O annars. Nu ska jag stoppa lilleman i sängen, ska spysanera honom lite först bara..

Puss å kram

Kommentarer
Postat av: stina

hur mycket av allt?

2009-01-22 @ 22:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0