grattis pappa!

57 år idag, snart pensionär ju. Idag har vi varit i stallet, Alexander har ridit. Gick bra ända tills jag började ställa lite krav på gonom, då skulle han kliva av.. Käkade pannkaka till lunch idag, Alexander åt som en häst. Middag blev en gratäng, tog vad jag hade hemma typ. Skivade potatis som jag kokade i grädde, mjölk, creme fraishe och kryddor i 10 min. Stekte kycklingfilé som jag skurit i tjocka skivor, och bacon i bitar. La potatisen i botten på en form, skivad morot och purjo, bacon och sist kycklingen. sen hällde jag över gräddmjölkblandningen som potatisen kokat i. 175 grader i ca 40 min i ugnen, sen var det klart. Supergott blev det. Gjorde en vanlig sallad till, och en vitkålssallad med creme fraishe, majonnäs, senap och kryddor.
Nu sitter jag och äter en frukt som jag glömt namnet på, ser ut som en grapefrukt fast större. Ganska god iaf, lite sur men inte så att det inte går att äta. Ska krypa ner i sängen när den är slut, kanske får några timmars sömn innan det är dax att mata lilleman.


Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0