tack och lov

Jag är så jävla glad för att jag inte vänt på Alexanders bilstol, trots all som påpekat att han verkar sitta obekvämt med benen och att han faktiskt är 3 år. Rekommendationerna är att de ska sitta bakåt tills de är 4, gärna längre om det går. Mina barn ska sitta bakåt tills de är för långa.
Nu klarade han sig helt oskadd, mkt tack vare hur han satt. Framåtvänd är det inte säkert att hans nacke klarat den smällen..

Vänd inte på era barn för tidigt, även om det är 100 ggr jobbigare och krångligare med en bakåtvänd stol, så är det värt det när olyckan är framme. Det barn som överlever en olycka bakåtvänd kunde dött om det suttit framåtvänd..

Så, nu var jag färdigbloggad för idag. Har för övrigt ganska ont i mina armar, axlar och nacke..

Kommentarer
Postat av: HaNNa

Jag är också öm och helt slut i hela kroppen och känner mig påkörd av en lastbil, men jag har bara en dum jävla silagebal att skylla på...



Vila dig nu. Kram.

2009-02-15 @ 22:37:58
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0