supertrött

Vaknade ju före fem imorse, somnade vid sextiden för att sedan vakna och gå upp vid sju.. Borde väl kanske krypa ner i sängen och försöka sova, klockan ringer ju sju imorrn igen. Ska ner till stallet och mocka, hämta hö och sedan hematill mamma för att göra pajer och kakor. Det kommer nog att ta ett tag.. Jag och mor har lite skilda åsikter om vissa saker.. Hehe.

Hampus har somnat i sin säng 2 kvällar nu, utan amning! Första kvällen tog det väl ca 40 min, han gnällde lite men grät inte. Idag somnade han på 10 min. Nu är det bara nattamningen som ska bort oxå.. Han äter inte direkt på nätterna, han är mest lite snuttig.. Får ta det allteftersom, inatt blev han jätteledsen när jag försökte få honom att ligga kvar i sin säng. Gillar inte alla konstiga sömnmetoder som finns, varför ska man lämna en liten bebis skrikande i sin säng?? Är det inte bättre att bebisen lär sig att känna sig trygg i sängen? Stackars alla småttingar som får ligga och gråta sig till sömns. Undrar hur man tänker när man kör 5-minutersmetoden tex? "Jo, det har gått jättebra efter 4 dar skrek hon bara i 25 min och efter 2 veckor somnar hon direkt." Konstigt, barnet lär sig ju att det inte är någon idé att gråta, mamma eller pappa kommer inte ändå.. Usch. Nä, jag tar hellre några minuter extra för att mina barn ska känna sig trygga och lugna.

Hjärtat i halsgropen!!! Det fick jag nyss när jag kollade till barnen.. Hampus hade vänt sig på mage, och låg med näsan ner mot kudden! Fick panik när jag såg det, å ryckte upp honom. Lade honom på rygg och genast började han böka runt igen.. Får bli kuddar bredvid honom så att han inte kan vända sig. Han klarar inte av att vända tillbaks till rygg än heller. Fy, dumma ungar å skrämmas...


Åhh va svårt det ska va att stänga av datorn och gå och lägga sig! Nu har djuren fått mat iaf, hunden behöver ut en gång till men P kommer hem om en halvtimme så det får han fixa.

Nä, nu ska jag allvarligt göra ett nytt försök. Vet ju precis hur trött jag kommer vara imorrn. Inte bra när jag ska till mamma, blir bara massa onödigt bråk då. Fast det är ju förstås inte mitt fel... :-P


Godnatt


Kommentarer
Postat av: sussi

Filmen på Peter ligger på min sida.

2009-02-27 @ 09:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0