som sagt

Andra gången jag klev ur sängen idag hann jag bara få på mig kläderna så ringde det på dörren. Utanför stod mannen som äger en liten väg precis jämte våran tomt.
Det finns 2 infarter till oss, den ena är våran, den andra är inte våran. Från den infarten, förbi vårat skjul och ner i skogen går en gammal traktorväg som ingen använt på väldigt länge. I höstas sa den här karln att vi kunde använda deras mark, bara vi var beredda att flytta undan bilarna när de behövde komma förbi. Självklart svarade vi.
Idag talade han om för mig att det får inte stå bilar där, det ska vara tomt. Nån gång ibland, om vi har besök, då kan det få stå en bil där. Men annars ska det vara tomt ifall de ska förbi.
Det är så skoj när folk ändrar sig. Inte. Jag blir inte irriterad för att vi inte ska parkera våra bilar där, det är ju som sagt inte våran mark, men han kunde sagt så i från början kanske? De åker ner där max en gång om året sa han i höstas..

Jaja, vi sköter våran bit så får de (miss)sköta sin.. Får bli ett staket där längre fram så att man ser vad som är vårat å vad som är deras.


Det snöar ute idag. Jag tycker inte om den här årstiden.. Vill ha vår och värme, NU tack. Skulle bli varmare imorrn sa P, hoppas han har rätt... Ska förhoppningsvis ut med Scotty i skogen imorron, hoppas inget inträffar som ändrar på mina planer..


Nu ska Hampe få lite potatis och majs, höll på att glömma att jag kokar potatis...


See you later, som vi säger i sverige.

Kommentarer
Postat av: HaNNa

Man kan ju undra vad gubben ska ha vägen till... Tycker ni borde få köpa loss den biten.

2009-02-21 @ 19:50:56
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0