senare samma dag....

Gick å la mig en stund till i morse, vi somnade om allihopa å vaknade halv elva. Skönt att sova länge.
Har gjort mer mat till Hampus, jordärtskockspuré, fruktpuré och katrinplommonpuré. Halva frysen består av barnmat nu.. Men det faktiskt kul att göra egen mat, inte för att det är något fel på barnmatsburkar (oftast inte iaf) men inget slår hemlagat! Havregrynsgröten gillade han doch inte, har gett honom köpt gröt till att börja med, men det är väl bara att fortsätta testa. Tillslut slinker den nog ner.

Sitter och vänta på P nu, han åkte till affären. När han skulle betala så funkade inte hans kort, så han fick ställa kassarna och sticka ner till banken.. Kul.
Ska göra kycklinggryta å han skulle handla med lite grejer till den. Jag är hungrig!

Igår gjorde jag köttfärslimpa, det var gott. Hade hjälp vid grytorna av min lilla kock Alexander, han provsmakade och kryddade och kom med diverse förslag.. Tillslut passade det hans smaklökar! :-)

Nu kom P, nu ska det lagas mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0