Recept

Ska skriva ner de. Snart........ En del kan ju låna boken ist, så slipper jag skriva..

Om någon undrar varför jag inte sover än, så är det för att jag väntar på att min sockerkaka ska bli klar.. Gjorde en vanlig sockerkaka med kakao, sen blandade jag i hackad marabou dajm. Hällde smeten i bröad form, och tryckte i center och plopp som jag delat i halva bitar. Den luktar gott..

Gjorde piroger förut oxå. Fyllde de med skinka, purjo och paprika som jag stekte en stund. Blandade i lite chilisås och lät det svalna lite innan jag fyllde pirogerna med det + riven ost. Innan jag satte in de i ugnen penslade jag de med ägg och strödde på pizzakrydda.
Sen har jag ju även hunnit med att baka lite frallor.. Gjorde efter ett recept och la till riven ost och hackade oliver i degen. Innan de åkte in i ugnen penslades de med ägg, sedan strödde jag på havssalt och basilika.
De blev goda! :-)

Allt detta ska väl avnjutas i trevligt sällskap imorrn!

Nu ska kakan ut, sen ska jag duscha å sova.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Du fick mig till att baka idag men bara tråkigt bröd. Kan jag låna din bok snarast är ju så läskad nu så jag går åt.

2009-02-19 @ 11:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0