mitt vs hans

Gissa vad som är viktigast.. Japp, han såklart. Medans jag sitter här med ungarna varenda dag, förutom den timmen jag är i stallet (men bara för att jag verkligen måste...), så har han hundra andra grejer han måste göra. Ok, huset måste bli klart, men sen spelar han bandy 2 ggr i veckan. Tänk om jag kunde få 3 timmar 2 ggr i veckan att vara i stallet på, utan massa suck å stön. Som det är nu stressar jag som ett djur för att bli klar så fort som möjligt så att han ska kunna fortsätta med sitt. Konstigt att jag är sur å grinig sen då.. För det får man ju höra, fan va du e sur jämt...
Jag kanske skulle bli trevligare om jag fick göra något utanför huset nångång!
Seriöst, jag älskar mina ungar hur mycket som helst, men för att kunna vara en glad mamma måste jag komma ifrån ibland.

Men det ska bli ändring. Har inte han tid att ta hand om sina egna barn, så får nån annan göra det ist. Ska kolla med en tjej om hon har lust att va barnvakt ett par ggr i veckan, så kan jag ta hand om mina hästar utan stress.


Nu kom han hem, å vet ni vad? Jag måste skynda mig till stallet, för han har lite att göra. Suck...

Kommentarer
Postat av: ida

jag kan komma ut till dig i veckan...eller om du kommer in med barna till stan så kanske vi kan gå en promenad eller nåt och leka med barna eller så!

2009-02-02 @ 08:58:29
URL: http://idamoonlight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0