fredag den trettonde..

Fast jag har klarat mig ganska bra ändå idag.. Men dagen är ju iof inte slut än.
Blir nog inte så mkt skrivet idag, mina armar känns som bly.. Ont i huvudet har jag oxå, tog 2 alvedon för en stund sen och har precis duschat. Hoppas det ger sig snart.
Imorrn ska jag ner å fodra hästarna vid halv åtta, sen hem å käka lite frukost. Vid tio kommer silaget, å efter det blir det hem till mor å far för att tapetsera.

Bjöd Hanna på lunch här idag, pasta med lax. Skriver hur jag gjorde ifall nån vill veta.. Gott var det iaf.

Stek laxen, jag hade 4 st portionsbitar.
Smält margarin (50 g) i en gryta, rör i mjöl (3msk). Häll i mjölk, grädde och creme fraiche (2 msk). Koka upp och koka några minuter tills mjölsmaken försvunnit. Häll i mjölk/grädde under tiden till det är lagom tjockt. I med fiskbuljong, peppar, aromat och dill tills det smakar bra. Dela laxen i mindre bitar och lägg i den i såsen, rör om och servera med pasta.
Som vanligt har jag inga exakta mått, det som står är på ett ungefär.. Man får prova sig fram.

Nu ska jag dricka upp mitt te, mata djur och sen blir det väl sängen.. Tidigt men jag är trött som fan, både i huvudet och kroppen...

Så godnatt då allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anni

Nu har jag utmanat dig i min blogg :)

2009-02-13 @ 20:42:56
URL: http://missannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0