en trevlig dag

Har inte bara suttit inne å ugglat idag, fick besök vid ettiden. Mycket trevligt, var jättelängesen jag träffade Ida så det var kul! Liten skogspromenad  hann vi med oxå, kallt men skönt. Måste komma ut å gå oftare.. Nån som vill följa med nån gång kanske??

Förutom Idas besök har det väl varit ungefär som vanligt idag, fixa mat, mata barn, byta på barn, söva barn å sen en snabb stallvisit för att mocka å släppa in. Var mkt att mocka idag, men nu är det så rent å fint så. Kom även på att det är torsdag imorrn, jag å H har utsläppet ihop. Jag sticker ner å fodrar vid halv åtta, så släpper hon ut en timma senare. Perfekt att dela på det.

Jag har försökt söva min lillskit i ungefär en timma, men han tyckte inte alls att man skulle sova ikväll.. Varje kväll när barnen somnat och djuren fått mat brukar jag sätta mig vid datorn med en stor kopp te. När man blir sugen på nåt och inte kan få det på en gång, då blir man bara mer och mer sugen.. Så nu sitter Hampus hos sin far å ser på tvn, å jag dricker äntligen mitt efterlängtade te. Jupp, jag gav upp sövningen. Orkade inte, jag dreglade nästan av te-abstinens till slut... Förhoppningsvis är barnet tröttare om en stund så att jag kan göra ett nytt försök, om inte hans far får ett ryck...


Hampus har förresten ett nytt läte, han säger ahhhh fast med hes "whiskeyröst"... Hela dagrna låter han så. Hoppas han tröttnar snart.


Nu är snart mitt te slut, å jag är fortfarande sugen... Jobbigt, ska man ta en kopp till då lr låta bli och vänta tills imorrn? Ska nog fundera på det i några minuter medans jag ger råttisarna mat.


Godnatt

Kommentarer
Postat av: HaNNa

Man gör så klart mer te! =D

2009-02-04 @ 23:50:49
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0