en alldeles vanlig lördag

Sov till halv tio, gick upp å käkade frukost å plockade undan lite. P åkte till skövde för att hämta bildelar, jag och barnen orkade inte åka med. Vid halv tolv åt Hampus lite mat, sen bäddade jag ner honom i vagnen å tänkte att jag skulle ner å fixa stallet medans han sov. Men som de flesta vet så gör barn oftast inte som man vill, så jag får gå ner och mocka när P kommer hem vid fyra.. Maten hann jag göra ordning iaf.

Alexander vill gå till skogen så vi gick dit ist, då somnade självklart lilleman. Vagnen skumpade så jag var rädd för att han skulle få hjärnskakning, men han gillade det tydligen.
Blev en liten promenad bara, sen gick vi hem för att fixa lite lunch. Idag blev det: Köttfärsjärpar (köttfärs, creme fraiche, salt, mexikansk krydda, vitlök), råstekt potatis med alpnärings örtsalt och en enklare variant av tzaziki= creme fraiche, riven gurka, vitlök, napolitane, salladskrydda. Kryddor från alpnäring såklart.. :-)


Ikväll är det ju tydligen melodifestival.. Kan inte bestämma om man ska se det eller inte. Men förmodligen finns det väl inte så mkt att se på tvn, som vanligt, så det lutar väl åt att det blir schlager. Alexander lär väl gilla det iaf. Han brukar ha mkt bestämda åsikter om vad som är bra eller inte bra.

Kanske skulle passa på att hänga upp lite tvätt medans Hampus sover, kaffet är snart klart oxå.

Återkommer väl senare, lär ju tröttna på schlagermusiken..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0