bullar och skogspromenad

Alexander ringde sin farmor och bjöd hit henne på bullar idag, skitbra för nu är det städat här hemma oxå! Hon frågade om hon fick röja lite, varsegod sa jag. Så hon städade upp i köket, diskade, dammsög överallt och vattnade blommorna. Behöver jag säga att jag gillar min svärmor?!

Bullarna blev jättegoda, har ätit lite för många tror jag.. Men jag bakar inte så ofta så det är väl lika bra att passa på att äta. Får väl baka nåt mer i veckan antar, P kom hem med en himla massa jäst. Vet inte om det var en pik kanske...

Jag och Alexander passade på att ta en skogspromenad medans svärmor var här. Eller hon mer eller mindre tvingade ut oss.. Hon tyckte att A behövde komma ut å få lite frisk luft så hon passade Hampus medans vi knatade iväg. Tog med oss den lurviga oxå, han gillar snön kan man säga..
Var nog bra att komma ut lite, A slocknade innan klockan åtta idag. Och strax före nio somnade nästa, så jag sitter och njuter av mitt te och en bulle just nu. Ska ta en bulle till, sen blir det nog sängen.

Ska iväg och hämta silage imorrn igen, sen kommer ju min barnvakt vid tre. Hon ska passa barnen lite medans jag är hemma, se så det funkar bra innan hon är ensam med de.

Nepp, bulle sen sova!
Godnatt

Kommentarer
Postat av: HaNNa

Du åt den där sista bullen rätt länge... fniss



Men du! Du är utmanad i min blogg. =)

2009-02-08 @ 23:02:25
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0