boooring

Har fan inget att göra mer än att sitta vid datorn å glo........ Skulle ju kunna tvätta lite, men hur kul är det på en skala??
Teven är det bara skit på, trots att vi har flera hundra kanaler.
Barnen sover iaf, redan.. Men jag ska nog vara tyst om det, annars vaknar de väl.

Synd att det inte är jul snart...... Känner för att rimma lite. Men det får väl vänta. Eller så får mina kära läsare ge mig nåt att rimma på, då har jag ju nåt att göra. Fast då har jag ju inget att göra vid jul ist...

Imorgon ska jag klippa mig. Hade kanske varit bra om jag bestämt mig för hur jag vill klippa mig, men jag har inte en endaste aning. Kan bli jobbigt imorrn, om inte frisören har nåt  bra förslag.

Har snart druckit en kopp te. Och ätit en bananmunk. Visste inte att det fanns såna. Bananmunkar alltså, munkar vet jag ju att det finns. Såna munkar som man äter menar jag nu då, inte såna där gubbar med konstiga kläder. Munkgubbar.
Eller vad de kallas.
Men iaf, bananmunkar. Nu tror alla att en bananmunk, den smakar banan. Men det kan jag väl inte påstå att den gjorde. Faktiskt så smakade den bara munk. Ätlig munk, inte gubbmunk, för de vet jag inte hur de smakar. Gammalt kanske, gubbmunkar brukar väl vara gamla. Tror jag. Äh, vad jag vill säga är bara att en bananmunk smakar inte banan, så om du är sugen på banan köp då inte en bananmunk, utan köp en banan. Sugen på att äta alltså, inte nåt annat...


Ja, annars kan jag väl berätta att jag har gjort lika mkt idag som de flesta andra dagar, dvs ingenting..
Varit i stallet såklart, eftersom hästar tyvärr inte kan mocka efter sig.. Tråkigt är det, men hästarna måste ju ha rent å fint så det är bara att se till att ordna det. Fast det är ändå rätt skönt att komma iväg till stallet, är ju typ min enda barnfria tid.. Nä, ska man göra nåt vettigt nu kanske?

Kom att tänka på en annan grej, men jag besparar er det nu.. En annan dag kanske.

En liten fin dikt så här på kvällen. Specialskriven just för er.

Ute ligger snön vit och fin,
här inne dånar min diskmaskin
Klockan tickar å närmar sig natt,
i mitt knä ligger min galna katt
Jag är frusen å väldigt trött,
förut åt jag potatis och kött
Ett slut på denna vore bra,
en dikt utan slut är inget att ha
Så mina sista ord i detta rim,
tror de får bli: simsalabim


Godnatt

Kommentarer
Postat av: Anni

Märks att du haft det lite tråkigt :) Hoppas morgon dagen blir lite mer händelserik,på ett bra sätt. Natti Natti på dig!

2009-02-23 @ 21:59:28
URL: http://missannisen.blogg.se/
Postat av: HaNNa

Un-der-bart rim!

2009-02-23 @ 22:41:20
URL: http://malumbub.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha...du är ju knäpp!!

2009-02-24 @ 10:47:47
URL: http://bouncysunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0