ännu en dag

Fast inte riktigt som alla andra dagar. Inte varje dag tidningen är här.. Hoppas att det blir bra nu bara. *nervös* Hehe
Sitter och äter kycklingwok, rester från lunchen. De andra var inte hungriga.. Då får de fixa nåt annat sen ist.

Jag hade bestämt för mig att jag hade kvällen idag, men när jag kom till stallet så visade det sig att jag hade insläppet.. Vilken koll jag har.. Bara för det fick de vara ute en halvtimme längre idag, ville mocka innan de kom in. Det är ju bra väder så det gör ju inget.

Imorrn blir det stan, ska handla till dopet. Vi ska bjuda på pajer och sallad, efter det blir det kladdkaka med havregryn och passionfruktscheesecake. Pajer blir köttfärs, kassler & purjolök och en med mozzarella, tomat, basilika & rödlök.
Söndag blir det väl lunch å fika i stallet... :-)




Pizzasallad

5 dl riven vitkål
2 msk socker
2 dl vinäger
1 msk italiensk salladskrydda
½ msk svartpeppar
2 tsk vitlökspulver
2 tsk aromat
1 dl olja

Strimla vitkålen i matberedare. Lägg den i en skål och häll över socker. "Knåda" ihop tills vitkålen mjuknat. Häll i resten av kryddorna, rör om och smaka av. Krydda mer om det behövs. När smaken är bra, häll i olja och rör om. Klart!
OBS!! Måtten är på ett ungefär, mäter aldrig själv så jag har bara försökt uppskatta hur mkt jag använder. Man får prova sig fram helt enkelt..


Nu är det grötdax för Hampus.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack...=o)

2009-02-25 @ 19:52:12
URL: http://bouncysunshine.blogg.se/
Postat av: HaNNa

Hästarna levde när jag svängde förbi på kvällen, så de dog inte av att komma in lite senare. Tack för den fina mockningen. =)

2009-02-25 @ 22:10:45
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0