det närmar sig jul!

Är såå sugen på massa god julmat, fast jag kommer ju antagligen inte kunna äta mkt.. :-( Får hoppas att det blir mat över så jag kan ta med matlåda hem. Idag var tomten förbi vårat hus, kikade in i fönstret! Får se om han dyker upp nån mer gång. :-D

Imorrn ska jag nog åka med mor till skövde, katten är dålig igen. Hoppas de hittar felet och att lite medicin hjälper. Jobbigt när pälsklingarna blir sjuka.
Och på tal om sjuka djur så trodde de i stallet att S var sjuk en dag förra veckan. Medryttaren var ute och gick med honom och han vinglade och gick å spände sig. Jag åkte dit bara för att konstatera att han varit kissnödig under promenaden. Min knäppishäst vill inte kissa ute när det är hårt i backen, det skvätter ju på benen... Stackarn hade gått i hagen hela dan utan att kissa, inte lätt att gå ut å gå då. :-)
Den andra knashästen har äntligen blivit bra i fötterna, han kan både galoppera å bocka när jag tycker att vi ska skritta en liten sväng.. Nu får han äntligen gå ute på dagarna, med kompis. Hoppas nu bara att han inte blir sjuk igen, men om han bara fortsätter gå ner i vikt så ska det nog inte va nån fara.



Sen har vi konstaterat här hemma att barn lär sig jäkligt snabbt..... För några dagar sen gav P mitt bankomatkort till hampus och sa till honom att ge det till mig. Då tar han kortet, går fram till en av deras leksakstelefoner och drar kortet mellan knapparna, precis som när man betalar med kortet i en affär. :-)
Han har snappat upp massa grejer det sista, idag när jag öppnade ugnen för att ta ut maten backade han 2 steg och sa "ajaj". Lilla godingen, han blir stor så fort!
Alexander har kommit in i en "vill vara vuxen period". Han försöker prata sådär vuxet som han hör att vi gör, låter helt underbart! :-)


Känns som att det är dax att krypa ner i sängen, har sovit dåligt 2 nätter pga av snorig Hampus och massa onda förvärkar. Hoppas det blir lite mer sömn inatt.

Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0