sena kvällar och trötta mornar

Blir inte lätt att vända rätt på dygnet för våran del, Alexander somnar sällan före 23. Spelar ingen roll när han går upp på morron eller lägger sig på kvällen. Han kan ligga i sängen i 2-3 timmar på kvällen utan att somna, ist ligger han och pratar med sina låtsaskompisar.. På tal om låtsaskompisar, i lördags gick han och Pierre ut på morgonen, Alexander gick runt på altanen och funderade på vad han skulle göra. Han beslutade sig för att han skulle gunga, så han hoppade ner från altan och gick mot gungan. Plötsligt tvärstannar han och ropar: "Men fan!" Vad är det? undrade Pierre. "Bert sitter på min gunga.." Han har en låtsaskompis som heter Bert, han är med överallt hela tiden. Kul för det mesta men ibland är den där Bert ganska jobbig. Särskilt eftersom han alltid får göra sånt som Alex inte får göra..

Alexander skulle varit på dagis idag, men eftersom jag är löjligt nervös för att få H1N1 nu när jag är gravid så fick han stanna hemma tills jag pratat med bvc och bm. Blev dock inte så mkt klokare, de visste inte mer än mig än. Vet inte om jag är onödigt rädd, men det sägs att den är farligare för gravida och jag vill inte att det ska hända nåt med bebis i magen. Sen får man väl säga vad man vill om mig.
Alexander får iaf gå till dagis tillsvidare, de är ute mycket nu och skulle antalet smittade öka så får han väla hålla sig hemma då isf. Jag och barnen är iaf prioriterade för vaccin när det kommer enligt både bvc och bm. Måste det finnas massa sjukdomar å skit??

Vi har förresten nån jävla knottinvasion här! Går inte att vara ute på kvällen, de attackerar direkt. De syns inte heller de små jävlarna, och myggmedel bryr de sig inte om. Det är bara att glömma att sitta ute på kvällen. Men snart är hsten här så då är det problemet löst.


Jag har förresten varit riktigt duktig och letat fram vinterkläder till barnen (redan), och även tvättat upp allting. Behöver bara köpa stövlar till de, sen klarar de vintern. Får bli en tur till skövde när barnbidraget kommit, kanske kan bli ett par skor till mig oxå.

Ska nog passa på att gå ut en sväng, medans vädret är bra. Blir väl säkert sämre snart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0