stallmöte....

Jo, det hade vi igår, men jag orkar inte skriva så mkt om det... Känns lite skumt bara att det är helt okej att ha foder stå så att en lös häst kan komma åt det, bara för att det inte går att lösa på annat sätt... Lock är ingen idé, för det kan hästarna få av, och att ställa fodret där hästarna inte kommer åt det är finns det ingen möjlighet att göra.. Nänä, hoppas inte mina hästar kommer ut på natten å får kolik. 
Fel kan man göra, och det är väl helt okej. Men, det beror väl på vad det är för fel. Att glömma bort att sopa stallgången är ingen större miss, de som lider av det är människorna. Men att missa att ge hästarna mat, eller fylla på vatten, eller andra grejer som hästarna blir lidande för, det är missar som inte får förekomma. När man har sina hästar inhyrda, där flera delar på uppgifterna, då känns de inte kul om man inte kan lita på att alla sköter det de ska. Men förhoppningsvis blir alla mer nogranna nu.

Jag och P har varit ihop i 5 år i helgen. På de 5 åren har vi hunnit med att bo ihop på 3 ställen, förlovat oss, gift oss, fått 2 underbara barn och köpt hus. Känns som det gått mer än 5 år...

Eftersom det har varit underbart väder i helgen har vi passat på att vara ute en hel del. Vi har planterat lite blommor i krukor och rabatter, och P har börjat förbereda för altanbygge. Den ska väl bli klar inom några veckor förhoppningsvis. Gött med en altan att sitta på.


Imorrn är det dax för dagis igen, upp tidigt med andra ord. Men det ska nog gå bra, har vaknat runt sju både igår och idag.. Blir ju ljust tidigt, å vi har inga rullgardiner.. Ska nog köpa det kanske.


Nu ska jag krypa ner i sängen, hela familjen snarkar utom jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0