massa strul..

Jävla jobbigt med allt strul i stallet, nu heter det att vi ska sluta med smutskastning på tavlan.. Bara för att en del av oss bryr sig om sina hästar och vill att de ska må bra. Om något blivit fel i stallet, tex att scotty fått fel mat, eller att han ska ha täcke på sig i hagen och inte fått det, då skriver jag självklart det på tavlan så att den som gjort fel kan tänka på det till nästa gång så slipper det bli fel flera gånger. Men, då tycker vissa att man sysslar med "pajkastning" på tavlan..
Om ALLA skötte det de skulle, tog sina pass eller byter med någon annan i stallet ist för at skicka ner kompisar eller föräldrar som inte vet hur det ska vara, då skulle man inte behöva skriva något på tavlan.
Hästarna har inte valt själva att de ska få mat en viss tid, gå ut en viss tid och gå in en viss tid. Då får fan vi som bestämt det ta vårat ansvar och se till att hästarna har det bra.
Men nu skulle vi visst ha stallmöte till helgen, det har vi väntat på sen september..

Den här dagen har varit bra, blåsigt ute men ganska varmt ändå. Tog en promenad med barnen förut, Alexander skulle absolut ha med sig sin skottkärra... Han såg ut som en minibonde när han gick med den! :-)
Sen målade vi skjulen... Alexander var nästan lika röd som byggnaderna efter en stund.. Fick bli ett bad för honom innan läggdax.

Hampus lyckades bränna sig på kaminen förut, stackaren fick 2 små blåsor på fingrarna.. Gjorde nog ganska ont, han var jättelessen efter och ville inte äta så jag gav honom lite alvedon. Fick iaf i honom lite mat efter en stund, hoppas det är bättre imorrn.

Kvällens middag fick bli chili con carne och ris. Tog kidneybönor ist för vita bönor, blir godare. Sen hade jag som vanligt i lök, bacon, vitlök, chilisås, krossade tomater, grädde, creme fraiche och köttfärs såklart. Buljong och chilimix åkte i oxå.Gjorde en egen saltfri carne till Hampus, han åt lite men var lite för trött för att orka äta.. Sen gillar han inte att det har börjat bli störe bitar i maten, men det får han vänja sig vid.


Läste ut min bok i förmiddags, så nu har jag inget att läsa.. :-( Tråkigt. Får kolla med far om han har nåt jag kan låna.
Nu ska jag väl lägga mig, Alex ska till dagis imorrn så det blir att gå upp tidigt. Hampus har förresten sovit hela nätterna nu, hoppas det fortsätter så!

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0