kryddparty

Utsläpp idag, var där redan kvart i sju. Vaknade halv sju så då var det lika bra att gå upp. Gav hästarna kraftfoder inne, sen fick mina hästar vara kvar inne och käka hö medans de andra fick sitt ute. Gjorde ordning mat och hö till mina, och fyllde på vatten ute under tiden.
Igår fick jag se att Scotty var utan täcke i hagen, igen. Svårt för en del att förstå vad man säger tydligen. Sen hade hästarna fått hö ute i hagen på morron. Hade varit ok om vi haft samma hö, men eftersom jag har ett riktigt bra hö så vill jag att mina hästar ska äta det. Så mina får stanna inne och tugga i sig sitt hö, så får de gå ut när de är mätta och belåtna. 

Hampus sitter i sin gåstol och äter macka, eller småbitar av en brödskiva iaf. Han är jättenyfiken och intresserad av all mat vi äter, klart han måste få testa. Igår gjorde jag äggröra till honom till lunch, det verkade smaka bra det oxå. Bra med matglada barn!
Alexander äter ju  massor nu för tiden, han kan äta flera portioner på dagis och ända få i sig 3 mackor hemma 1 timme senare.. Men så mätte vi honom igår, han har växt 2 cm på en månad så det förklarar väl en del..

Altanen börjar bli klar nu oxå, bara stora delen kvar sen har vi golv överallt. Sen är det bara räcke och tak kvar...


Ang rubriken så ska jag på kryddparty i em. Måste ha lite nya kryddor.. Det tar på de.

Nu har jag en grinig bebis för en gångs skull..... Får väl ta hand om honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0