kalas och besök

Har haft barnens kusin och kompis här sen igår. De skulle åkt hem idag men fick stanna en natt till. Gick upp strax efter 7 imorse, hade utsläpp.. Tog med tjejerna ner, mockade och fixade maten med hjälp av de. :-)
Var hemma igen vid halv 9, käkade frukost och tog det lugnt. Ända tills Hanna ringde.. Lotta hade inte fått sitt kvällshö igår, hon hade alltså varit utan mat hela natten.. Inte bra, och inte det första som inträffat denna helgen i stallet heller. Cyklade ner och tjatade med henne en stund om hästar, människor och idioter.....

Hem och fixade lunch, pasta med lax. Hampus fick lax och pasta även han, fast lagad i egen gryta utan salt då. Han hade ingen lust att bli matad, så till slut satte jag skeden i hans hand så fick han äta själv. Hur bra det gick kan man ju se i tidigare inlägg.. Fast han fick i sig en hel del mat ändå, jätteduktig är han! För att inte tala om hur nöjd han blev..

Sen blev det kalas i moholm, tårta och bullar. Gott! Efterkalaset blev jag lat, så vi åkte iväg och hämtade pizza.. Fick med mig Hanna från stan oxå, hon var bil-lös och sambofri, så hon fick hänga med oss coola brudar ist..
Tjejerna stack ner till stallet efter pizzan, Obelix behövde motioneras.

Jag ska snart krypa ner i sängen, har inte lyckats läsa klart min bok än... Har kanske 100 sidor kvar, några orkar jag nog läsa ikväll. Den börjar bli spännande nu, svårt att sluta läsa när jag börjat.


Imorrn ska jag in med min dator till J oxå, den la av förut.. Men det skulle visst gå å fixa på en halvtimme påstår han, så jag får väl sticka dit då. Klarar mig inte utan dator ju! :-)



Menmen, godnatt och puss osv.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0