fina fötter

Hovslagaren var äntligen här idag, så nu har hästarna fina fötter igen! Obelix blev av med skorna oxå, vill ju verkligen inte ha de skodda så det var skönt. Hann med en sväng till tippen oxå, slängde massa skit som stått och skräpat i stallet. Nästa gång blir det inte jag som åker..
Hade som vanligt problem med vad vi skulle äta till middag, men det fick bli Hannas förslag. Lammkotlett. Stekte de med hackad vitlök, sen hällde jag på vatten och buljong och lät de koka en stund. Sen i med grädde och färsk timjan, redde lite och åt med pommes frites. Gott.
Läggningen gick perfekt ikväll, båda somnade rätt snabbt. Hampus förkylning börjar ge sig, bara hostan kvar. Inatt blir det vatten i flaskan till honom, hoppas på att han slutar nattäta snart. Det är rätt kämpigt på morron när man är vaken 2-3 ggr varje natt. Jag somnar inte om direkt heller när han ätit, så jag sover kanske 5 timmar sammanlagt varje natt... Skulle inte vara fel att få sova en hel natt någon gång. Men det kommer väl det med.

Dricker te å käkar glass nu, lidls chokladglass. Den är supergod, nästan godare än klings. Men bara nästan. Skittråkig fotboll på tvn nu, kanske skulle passa på å krypa ner i sängen å se på tv en stund.. Ska iaf börja med en dusch.




Godnatt          

Kommentarer
Postat av: HaNNa

Hörrö, vad gör du vaken nu?

2009-04-01 @ 22:40:54
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0