stormvindar

å spöregn har det varit här hela dagen. Alexander vägrade åka till dagis idag, orkade inte tjata så han fick stanna hemma. Mamma var här förut och passade barnen medans jag var i stallet. Hade insläppet idag. För en gångs skull gick alla hästarna in i rätt box på en gång.

Tänkte ju gjort nåt med senapssåsen och bacon igår, men kände inte för det så jag stekte potatis, wokgrönsaker och köttfärs och blandade ihop. Kryddade med salt, buljong, pepparmix, mexikansk krydda och vitlök. Det var jättegott.
Idag stekte jag bacon i bitar, blandade ihop med senapssåsen och hade spagetti till. Även det var gott, såklart.. :-)

Imorrn kan det nog bli stuvad blomkål, har ett huvud som börjar se hängigt ut. Får se vad det blir till.

Nu är det dax att borsta tänder på Alex å stoppa han i säng.


Ha en fortsatt trevlig kväll, d ska jag ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0