d va den vintern

Då va snön borta då, rätt skönt. Fast nu blir det väl geggigt som fan ist..

Sitter i soffan å glor på tv, Hampus sover å Alex sitter breve mig. Han har nog ingen feber idag, men han e snorig å hostar. Inatt sov han bra iaf. Det har inte jag gjort däremot... Hampus vaknar vid 4 på nätterna å tkr att det är morron. Inte så jätteskoj. Han brukar somna till vi sjutiden igen, å vid åtta vaknar Alexander.. Som tur e så är Alexander världens duktigaste treåring (ibland), så han finner sig i att sitta å se på tv så att jag får sova en stund till.

Igår var min mamma här på dan och passade barnen när jag var i stallet, hon kom direkt efter jobbet kl 12 så hon köpte med pizza. Har precis ätit upp sista biten som fanns kvar. Gott! Igårkväll gjorde jag kebabbiffar (köttfärs, lite creme fraiche, kebebkrydda, vitlök, salt, peppar, forma till önskad form å in i ugnen 250g tills d är klara), klyftpotatis med grönsaker, vitlök & basilika (fick en påse av mamma, de tyckte inte om det), och tzaziki (hemmagjord på creme fraiche, gurka & vitlök). Enkel mat som går jättesnabbt att göra ordning, men väldigt gott.

Idag vet jag inte vad vi ska äta, nåt slags kött kanske. Har ju hela frysen full. Får se vad jag hittar på.

Nu ska jag ta en kopp kaffe medans Hampus sover, måste stoppa in ved oxå..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0