Borde sova för länge sen...

Varför är det så, när man behöver somna i tid så går det verkligen inte att sova... Ska upp kl 6 imorrn å släppa ut hästarna, det tar en timme ungefär. Sen när jag kommer hem igen är det bara att fixa frukost och väcka de andra.
Vid 9 ska vi va hos mina föräldrar, Alexander har dansuppvisning på holmen halv elva, tänkte hinna med en kopp kaffe hos mor innan vi åker.
Efter dansen ska jag hämta Vickan, hon får hjälpa mig att hämta hö. Hade visst skrivit upp mig på insläppet imorrn oxå, halv fem ska kräken släppas in..

Middag imorrn blir rotfruktsgratäng. Har inte riktigt kommit på vad det blir till, lutar åt kassler men kan även bli kyckling.. Får se vilket som känns mest lockande imorrn. Eftersom maken vill ha sås till allt så får det nog bli lite kantarellsås oxå. Har fortfarande ett trettiotal påsar svamp kvar sen förra året. Tur är väl det, för i år har jag inte orkat knata runt i skogen höggravid som jag varit i höst..

Dagens middag var för övrigt väldigt enkel och väldigt god. Minutbiff med klyftpotatis och bearnaise. Och ja, jag fuskade med såsen idag... Jag brukar oftast göra egen bea, men idag var jag svinhungrig och hade ingen lust att släpa fram matberedare å alla grejer som behövs. Det fick bli alpnaerings pulverbea. Med lite extra salt, dragon och vinäger blev den riktigt god. Köttet hade jag endast salt och pepparmix på.


Åh, jag kom på en grej som jag blev riktigt irriterad på häromdan.. Min stora pojk är ju lite över tre nu, och han sitter i en bakåtvänd stol när vi åker bil. Har tänkt att han ska göra det i ett år till minst. Anledningen till det är att jag helt enkelt är rädd om honom, även om han tkr att det är obekvämt och jobbigt så får han sitta så för det kan rädda hans liv vid en krock. Iaf, jag var och handlade en dag i veckan. Inne i affären såg jag en tjej med 2 ungar, den ena var nog i treårs åldern, den andra knappt ett år. När jag handlat klart och kommer ut till bilen har hon precis satt in sina barn i sin bil.
I varsin framåtvänd stol. Treåringen kan jag kanske förstå, många tycker att det är jobbigt och krångligt med bakåtvända stolar, ungarna gnäller osv, men en liten unge på runt ett år bara?? Allvarligt, det kan räcka med en kraftig inbromsning för att barnets nacke ska brytas. Nä, hur jobbigt och bökigt det än är så går mina barns säkerhet före min bekvämlighet..

Men nu ska jag inte tänka på det mer.


Från det ena till det andra, vilken trafik det är i byn idag! Måste va fest nånstans.. Det har passerat ett antal bilar nu, både raggarbilar och discodunkande "nybilar". Å jag som är så partysugen... Får ta igen det nästa år! :-)

Funderar på om jag ska försöka väcka lilleman, mitt ena bröst är i stort behov av tömning.. Kommer att ha mjölkstockning imorrn annars, har en stor öm knöl redan nu. Får nog göra så, vet hur ont det gör med ett förstoppat bröst..


Godnatt å sov så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0