Äntligen hemma

Har vart iväg hela dan, skönt att äntligen sätta sig i soffan.
Klockan ringde 6 imorse, fast jag var redan vaken då.. Hampus väckte mig vid 5 redan. Var i stallet vid kvart över sex, sprang ner för det blåste typ storm.. Kollade tavlan direkt, hovslagaren skulle komma på morron så jag behövde inte släppa ut hästarna. I vanliga fall ger man de mat å så får man vänta en halvtimme på att de ska äta upp, sen släpper man ut de. Idag kunde jag gå hem direkt när jag fodrat ist. Skitbra.
När jag kom hem gjorde jag mannagrynsgröt till mig, å satte på kaffe till Pierre.

Skulle ju egentligen va hos mor å far kl nio, men jag somnade på soffan så jag var inte där förrän tio..
Dansavslutningen var jättebra, fast min son vägrade vara med och dansa.. Skitsur var han, tvärvägrade att gå till de andra barnen. Han satt i knät på morfar medans de andra uppträdde. Det var nog lite för mkt folk för hans del.

Efter dansen åkte jag och hämtade Vickan. Alexander åkte med till mamma, de skulle baka pepparkakor.
Åkte hem å hämtade kärran, sen bort å lasta hö. 2 vändor blev det, så nu klarar vi oss nog i 2 månader hoppas jag.

Hampus var på dåligt humör i stallet så jag hann inte mocka klart, åkte hem å väntade på tills Pierre kom hem så åkte jag ner å gjorde klart och släppte in de.
Hem igen och börja med maten, rotfruktsgratäng. Fick hjälp av min minikock, Alexander. Gratängen står i ugnen nu, ska skära kassler och göra kantarellsås sen.

Nepp, ska sätta fart med maten nu. Börjar bli riktigt hungrig.

Ha en trevlig lördagkväll!




Hm, några timmar sen jag skrev detta.. Hade inte blivit publicerat. Gör ett nytt försök nu, sen ska jag sova.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0