medryttare

Satte ju ut en annons om hästhjälp, fick svar ganska snabbt från en elvaårig tjej. De var här igår och hälsade på hästarna, men hon var sjuk så hon kunde inte rida. De kommer på tisdag å provrider ist.Hoppas O är snäll mot henne, men hon är ganska envis sa hennes mamma å det är ju en fördel när man ska rida köttbullen..

På lördag ska jag ut på Scotty en sväng, har fixat barnvakt så nu finns det ingen återvändo! Hoppas mina fogar inte strejkar efter.. Längtar som fan efter att komma ut i skogen, var hur längesen som helst nu. Tror att Scotty kommer gilla det oxå.

Igår stuvade jag makaroner, var jättelängesen vi åt det. Stekte falukorv till. Sen blev jag sugen på en sallad vi hade på värdshuset, så den var jag tvungen att göra..
Såhär gör man om nån e nyfiken:

1 dl riven morot
1 dl strimlad vitkål
1 halv liten lök, skivad

1 dl vinäger
1 dl socker
1 dl olja

Koka ihop oljan, sockret å vinägern. Häll det över grönsakerna medans det är varmt. Låt det stå framme med lock eller folie över tills det svalnat, sen in i kylen. Håller nån vecka i kyl. Supergott!

Idag gjorde jag risotto med champinjoner och purjo, till det hade jag fisk. Hade lite lax och lite pangasiusfilé hemma, så jag tog både och. La fisken i en form med smör, fiskbuljong, vatten. Salt, pepparmix och lite vitlök på. Tog ca 15-20 min i ugnen. Till risotton kokade jag vanligt långkornigt ris, när det var klart hade jag i grädde, creme fraishe, champinjoner, purjo, buljong, dragon, persilja, aromat, peppar. Allra sist precis innan vi skulle äta hade jag i riven ost. Det var riktigt gott!

Imorrn ska vi visst på kalas på kvällen, så det får väl bli nåt snabbt innan vi åker.

Nu kom Pierre hem från bandyn, ska ta å duscha å lägga mig nu.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0